Thursday, April 23, 2009

hes just NOT that into you (*~*)

wo0ohaaaa...aku rase ni satu-satunye filem wajib tonton..
sure la korang sume x kn menyesal..kalau dberi pluang kedua,
aku mau tgk skali lagi muvi ni..bez wooo..tersangat-sangat bez bg aku..
lagunye menarik..english dia very da superb..n jln citer dia sah2 la menarik kn..
sbb 2 aku boley tgk tanpa rase mengantok..heee:p..muvi ni quite relate ngn aku n korang jugak..
paleng seswai tgk citer ni aku rase adela laki2..sorry guyz!!

sedikit sinopsis bout dis muvi:

giigi & alex--> giigi mgkin pempuan yg mseh blom knl ape i2 cinta..
tp dia bknla bdk2 hingusan..x penah becinta mayb..so,once ade guyz yg
ajak dating n buat2 beminat kat dia..dia jd syok sediri n 4 sure menaroh harapan yg agak
tgi untuk mnjadi awex kpd laki2 yg dia kluar date i2..very da pity!!slalo ternanti-nati
agar laki2 i2 kol dia..tp syg..no feed back..so,the conclusion here:kalo laki2 i2 tdk mnunjukkan respon yg dia sukekan kamoo..jgn la mnjadi seorg pempuan yg tehegeh-hegeh menageh cintanye..n alex: lelaki yg asyek menidakkan perasaannye thdp gigi..buatkn gigi tdk keruan sentiasa..sehinggalah gigi yg meluahkan perasaannye kpd alex..mgkin inilah dia istilah perigi mncari timba..who knows??malang sekali lagi buat gigi..cinta gigi dtolak..ketiadaan gigi membuatkan alex kesunyian..so,that was wat we call LOve..cupid love!!damn!!hanye tahu menghargai seseorang apb jiwa terase sunyi..kalau aku berada d tmpt gigi,aku x akn menerima alex 4 da second tyme..kalu korang mcm mane???

beth & neil-->i lyke dis kapel very much dlm citer ni..perhubungan yg bersahaje..kapel tok satu jangke mase yg agk lame..7 tahon..boley d istilahkan sbg lame la kan??am i rite??
tp sayangnye neil tdk pernah sekalipon merasekan yg hbgn mereka ini patot berakhir dengan sebuah perkahwinan..he stand with his own prinsip,mayb!!aku da lpe ape prinsip neil..sory!!n beth..shes very da tough girl..sgoh tabah..cube tok melupekan segale mcm perasaan..n cube tok menerima hakikat bahawe dia x djodohkan dgn neil..jiwa lelaki..kental mcm mane sekalipon..tetap terpanggil jgk tok kawen kan..dsbbkan terlalu syg dkt beth,akhrnye neil melamar beth..i lyke!!!!sooo muchhh..aku suke part neil melamar beth..pas2..kotak cincin ade dlm poket suar dia yg da burok..very touching..hurmmmm..sape nk melamar aku ngn care ni..raise up ur hand..hahaaa:p

ben & janine-->janine, seorg isteri yg terlalu sayangkn husband nye si ben..perkahwinan yg mungkin terjadi ats dasar cinta..tp x sepenohnye cinta,mungkin..aku pon x taw nk xplen mcm mane..ben sanggop mengahwini janine stlh d ajak oleh janine..so,pd pndgn aku, ben hanye la mengikot..mnjadi seorg pak turut dalam hal ni..mmg dia cintakan janine..tp komitmen seorang lelaki utk mndirikan rumah tangge blom cukop ak rase dlm dri dia..make, mulalah ben bermain kayu tiga..i2 lah lelaki..kalau x dberi layanan yg 1st class, jdilah dia seperti lalang..yg xde pendirian..akhrnye mudah terpikat ngn betina laen..silapnye janine d cni krn mengabaikan tgjwb thdp c suami..i2 la dia sebuah perkahwinan..menuntut sebuah komitmen yg btol2 mndlm..so,sape2 nk kawen,sile fahamkan dlu ape mksod komitmen i2 yg sebenar-benarnye..
aku maseh tercari2 ape definisi komitmen i2 yg sebenar..so..aku xkan kawen la dlm mase tdkt ni..hahaaaa

i2 saje part2 n kapel2 yg menarik perhatian aku..consideration..understanding..sincerity..mcm lg la..i2 semua aspek penting yg perlu d ambil kire untk mnjamin keutuhan sesebuah hubungan..
xkire la friendship or marriage..sekian...

2 comments:

  1. amboi...part tyme summarize cter lak.
    bez ngat ker?
    nak try tgk r

    ReplyDelete
  2. bez r bg aku..
    mum kompem suko citer gni..
    aku knl sgt la mum 2

    ReplyDelete